Plenari de maig 2014 del Consell de Districte de les Corts
L’Ajuntament de Barcelona va aprovar l’any 2011 una proposta presentada pel grup municipal d’ICV-EUiA en la qual s’instava a elaborar de forma participativa i presentar el projecte per impulsar les superilles en el conjunt de la ciutat. Fruit d’aquesta proposta s’han començat a implantar les cinc superilles pilot, una d’elles al barri de Sant Ramon i Maternitat de les Corts.
ICV-EUiA considera que la superilla ha de ser la nova cèl·lula d’organització urbana que ha de permetre millorar la qualitat urbanai reduir l’impacte ambiental, sobre tot a través d’una dràstica reducciò del trànsit motoritzat privat. Cal passar d’un espai urbà que ha estat segrestat pel vehicle privat a un nou de nou on el protagonisme ha de ser de les persones. Això ha de redundar en una milora de la qualitat de vida del veïnat (cal només recordar la incidència de la contaminació ambiental causada pels cotxes en la salut), i en un increment de la cohesió social i l’activitat econòmica, que s’han de veure benficiades per aquesta potenciació dels usos ciutadans a les superilles
Però aquests nous espai ubans no es poden generar amb tot el que impliquen si no és des d’una prespectiva d’innovació social. Això exigeix la participació i la implicació de la ciutadania ja des del moment de la definició de quines hauran de ser les noves superilles.
En el plenari de maig, el grup municipal d’ICV-EUiA del districte de les Corts hem presentat una proposta en la que demanem que s’inicïi, en el marc dels consells de barri i en els altres consells de participació ciutadana un procés participatiu per determinar les superilles que s’hauran de configurar en el districte de les Corts. Les superilles pilot han estat definides des de dalt, des de l’administració. Cal anar més enllà i construir-les entre tots i des d’abaix, des de les necessitats i visions de la vida quotidiana de les persones que hi viuen i que les hauran de gaudir. Cal que donem valor polític a la participació ciutadana. I com millor que participant en la definició d’aquesta nova cèl·lula d’organització de la ciutat que han de ser les superilles?
Doncs bé, a les Corts no ho podrem fer així perquè CiU ha votat en contra d'aquesta proposta. Continuarem insistim. Nosaltres si que creiem en la participació ciutadana.
Pel que fa al prec que vam presentar, en el que demanem que govern insti l'Autoritat Metropolitana del Transport a canviar el nom de les estacions de metro, tramvia i parades de bus de Palau Reial per Palau de Pedralbes, per seguir la denominació tan oficial com popular d'aquest indret. El govern es va comprometre a fer-ho. Hi estarem a sobre.
I finalment, a la pregunta que vam plantejar la necessitat de retolar el nou carrer dedicat al sindicalista Francesc Pedra, líder de la vaga dels nens de 1925, a la zona de les Cristalleries Planell, el govern va respondre que és inminent la col·locació d'una placa provisional a l'espera de la urbanització definitiva de la nova plaça. Esperem que no hi hagi demores. Esterem vigilants, també a la vista de les notícies que han arribat sobre una possible cessió de sòl públic a la zona. Exigim més informació, total transparència i protecció dels interessos públics i del bé comú per sobre dels interessos privats.
I finalment, a la pregunta que vam plantejar la necessitat de retolar el nou carrer dedicat al sindicalista Francesc Pedra, líder de la vaga dels nens de 1925, a la zona de les Cristalleries Planell, el govern va respondre que és inminent la col·locació d'una placa provisional a l'espera de la urbanització definitiva de la nova plaça. Esperem que no hi hagi demores. Esterem vigilants, també a la vista de les notícies que han arribat sobre una possible cessió de sòl públic a la zona. Exigim més informació, total transparència i protecció dels interessos públics i del bé comú per sobre dels interessos privats.
Albert Pérez
Conseller portaveu ICV-EUiA
Districte de les Corts
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada